[Epitesz-barkacs] 230Volt +...% és -...% ?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Sze. 19., Szo, 18:41:15 CEST

Auth Gábor wrote:

>   Nekem úgy rémlik az erőműgyakorlat idejéből, hogy maga a frekvencia
> tartása
> adja a felvett és leadott teljesítmény mérőszámát. Ha nincs terhelés a
> hálózaton, akkor túlpörögnének a generátorok, akkor vissza kell venni a
> gőzturbinákon; ha túl nagy a terhelés, akkor az összes generátor kezd
> lassulni, ekkor több teljesítményt adnak valamelyik erőműnek, amely - ha
> egyedül képes ellátni a többletteljesítmény-igényt, akkor egyedül vissza
> tudja
> húzni a frekvenciát.

Ez lehet, hogy egy országban így megy, de hogy egy kontinensen, ahol sok
ország sok erőműve dolgozik össze, a helyzet szinte biztosan bonyolultabb.

És hát igen, a freki változgat, de mivel óriási a rendszer, és a
fogyasztók is annyian vannak, hogy már nem jelenik meg ugrásként, ha
valami akár nagyobb fogyasztót is bekapcsolnak, ezért aztán biztos
etekintetben is más az ábra.

Az meg biztos, hogy valami atomórához húzzák a frekit. Könnyű ellenőrizni:
kell egy olyan hely, ahol nincs gyakori hálózatkimaradás, egy olyan
hálózatszinkron óra, amit le lehet olvasni, és vannak pontosidő
lehetőségek. Én a számítógépet és a mobiltelefont használtam, ezek egész
jól együtt mennek, és központi helyről jön az időalap.

Szóval európában nagyon be van húzva az átlagfreki 50Hz-re.