[Epitesz-barkacs] philips kompaktfénycső

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2009. Sze. 20., V, 14:44:11 CEST

Szervusz Mágus!

> és 20-40kHz-et állít elő az egyenáramból, akkor miért nem lehet
> odaírni, mint ami a PC-ken van, hogy 160 - 240V

Mert azt nem tudja.

> vagy csak 230-240VAC

Ez csak annyit jelent, hogy ez a névleges feszültség, amire
méretezték. A méretezés pedig annyit tesz, hogy tudják, melyik
mennyivel térhet el a névlegestől, megnézik mindkettőnél, veszik a
legkisebb és legnagyobb értéket, majd egy kicsivel még tágítják a
határt, hogy legyen biztonsági tényező. Így gyakorlatban mondjuk
200-260 VAC-ig jól fog működni.

> tehát 210VAC ->  294VDC  miatt 30-40Volttal kevesebbet
> tudok neki adni a faluban :-(

DC-vel itt kár számolni, úgysem annyit kap odabent, és valószínűleg
nem is DC-t. Szerintem használd így, ha meg túl hamar tönkremegy, ráér
akkor gondolkodni.

szia: Balázs