[Epitesz-barkacs] philips kompaktfénycső

Palasik Sandor palasik at mail.datanet.hu
2009. Sze. 21., H, 15:28:11 CEST

> tehát 210VAC ->  294VDC  miatt 30-40Volttal kevesebbet
> tudok neki adni a faluban :-(

Ne foglalkozz vele. A tipikus kompaktfénycső elektronika nem arra alapoz,
hogy mennyi a feszültség, hanem van benne egy kis ferrit torroid, ami
telítődik és attól lesz áramgenerátoros. Úgy rémlik, hogy amikor egyszer
javítgattam ilyeneket, akkor elment még 24V váltóról is, bár elég halvány
volt. Nem akartam benne 300 voltok között matatni, az áramkör meg így is
elindult, arra jó volt, hogy kiderüljön, hogy mi purcant ki. Azt hiszem, egy
darabig csak a működési frekvenciája csökken, ahogy csökken a feszültség.

Palasik Sándor