[Epitesz-barkacs] csoda Re: 230Volt +...% Ă©s -...% ?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Sze. 20., V, 15:29:12 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.09.20. 14:38:18 +2h-kor írta:

> De ugye ez nem mérés eredménye, hanem csak a ráírásból indulsz ki?

a "bizalmi elv" alapján fel kell tételeznem, hogy becsületesen írták oda,
amit odaírtak :-( , mindaddig, amíg ki nem derül, hogy blöff

> Igen, és nem csak hozzáadni, hanem levonni is lehet. Ez ugye attól függ,
> hogy a szekundert milyen irányban kötöd sorba a primerrel. Jó módszer

igen, emiatt van a trafós rajzokban a fekete pötty a tekercs egyik végén

> arra, hogy a kompakt fénycsövedet megnézd, hogy világít ilyen és olyan
> feszen.
> (Sőt, még többet is lehet picivel, de ezt most nem ecsetelem, mert csak
> összezavarlak.)

azért csak nyugodtan zavarjál össze :-)

> A teljesítményről:
> Ha van pl egy 20VA-es kis trafód, akkor ugye a 12V-os oldal kb 1,6A-t tud..
> Tehát a fesznöveléskor levehető teljesítmény is ennek felel meg, tehát pl
> 232*1,6= kb 370W-os fogyasztót lehet így ellátni.

tehát a primer tekercs nem oszt, nem szoroz

no, van egy  "trakis" ketyerém

U1 = 220         U2 =  220       12     12-14     600VA-es!!!!
akkor ezzel a fél házat el tudom hajtani :-)

sajnos a szekunder adatok ennyit adnak

bár ez primer 220 / szekunder 220 -ként biztonságitrafónak is elmenne
kb 600VA -rel terhelve?

ha a 12V-os is 600VA-ként terhelhető lenne, az 50A !!!
akkor  232 * 50 = 10kW !!!!

mivel a szekunder mindhárom tekercse galvanikusan független
a primertől akár 460Voltom is lehetne :-)

jól érzem, hogy szupiszupi????!!!!!