[Epitesz-barkacs] PEN már nem kötelező!!! és a lágyforrasz is lehet

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Sze. 27., V, 11:30:49 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> kerestem a neten, hát mit találtam:

Teljesen korrekt!

Viszont ez az egypotenciálra hozásos téma szerintem még a villanyreszelők
között is sötét ló. Teljesen bekorlátozódnak a készülékekbe, nem veszik
figyelembe a környező talajt, telket... akár a fürdőszoba talaját, kövét
sem. Ezért aztán bármikor megtörténhet, hogy az elvileg átgondoltan,
szakszerűen létrehozott védővezető rendszer minden fogyasztó megérinthető
fémrészét azonos potenciálra hozza, mégis áll a fürdőszobában a
háziasszony, és megrázza a mosógép, vagy az udvaron áll valaki, és
megrázza valami, sőt, még az is megeshet, hogy nem sikerül rájönni, hogy a
szabályosan üzemeltetett betonkeverő miért veri le a firelét
lépten-nyomon.

Szóval az udvart, a ház környezetét elfelejtik bekötni a rendszerbe, max
egy szondát vernek le valahol, és az van bekötve. Ettől még 10m-rel odébb
egy földzárlat a környéken egész komolyan oda tud verni valakinek a saját
udvarában, vagy akár wc-n ülve mezitláb, ha fogja a csapot.... (Nekem
egyszer egy villámlással összefüggésben volt ilyen élményem. Jó, hogy
ültem, így az áramütéstől létrejött betojás jó helyre ment volna - ha már
nem lettem volna túl a dolgon. :-) Utána az elsők közötti dolgom volt,
hogy a már elkészített, ház körüli betonvasat bekössem azzal a darab
zöldsárágával, ami már szintén ott lógott erre várva.)