[Epitesz-barkacs] van ahol nulla sincs Re: PEN már nem kötelező!!! és a lágyforrasz is lehet

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Sze. 27., V, 18:14:34 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> azért figyeltem fel erre, mert nekem az alusodronyon 2 szál drót jön be,
> és a sodronyt pedig külön kötötték az oszopok között kifeszített
> sodronyhoz

Lehet, hogy két fázis megy be hozzád, csak nem tudsz róla?

> tehát a mi utcánkban külön van földelve a sodrony és külön (egy
> szigetelt
> vezetéken) van a nulla, azaz a mi utcánkban a nulla és a földelés
> külön él.

Kint az utcán lehet, hogy így van (ezt viszont nem figyeltem itt meg, majd
holnap megnézem jobban). Ha külön szigetelt vezetéken van a nulla, annak
mechanikai vagy korróziót megelőző oka lehet. Nálam is a sodrony a nulla.

> tehát 50 évvel ezelőtt mit nem tudtak, amit 80évvel ezelőttiek tudtak,

Á, biztos nem arról van szó, hogy régen tudtak valamit, aztán meg nem,
végül újra tudtak valamit vagy fordítva.