[Epitesz-barkacs] megoldas Magusnak volt Re: foldkabelrol oszlopra?

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2009. Sze. 28., H, 21:57:15 CEST

Szervusz Mágus!

> keresgéltem a faluban a mi fázisunk trafóját

Rájöttem, hogy mi kell neked: automata fesznövelő trafó. Lényegében
egy megfelelően bitang nagy trafó három tekerccsel: 230 V, 30 V és egy
harmadik, ami egy segédtrafóval előállított egyenáram áramerősségétől
függ. Ezt a szokásos módon sorbakötni a hálózatoddal, a harmadik
tekercsbe pedig egyenáramot vezetünk, amivel a vasat valamennyire
telítésbe visszük, hogy a 30 V beállítható legyen 0 és 30 V között.
Erre már csak egy ügyes szabályzás kell, ami nem gerjed, elég gyors
stb és kikompenzálja azt is, ha karácsonykor mindenki a villanysütőt
kapcsolgatja. HJózsi majd megírja, hogy miért nem jó.

szia: Balázs