[Epitesz-barkacs] megoldas Magusnak volt Re: foldkabelroloszlopra?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Sze. 29., K, 10:12:04 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a nagyobb fogyasztóknál már biztosan belenyugszom, de pl. a
> hűtőszekrények motorja
> azért még izgat egy kicsit, hogy 190Volton mit tudnak tenni

Hát ez tényleg lehet problémás. Esetleg ez elé berakhatsz egy nyáktrafót,
boltit. Pl valami 12V 35VA-est, de nem fixre, hanem közvetlenül a
kompresszor elé, hogy csak akkor menjen, ha a kompresszor is kapcsolva
van. Ezt is csak akkor, ha azt tapasztalod, hogy néha nem indul el, vagy
letilt a hővédelme.

> a világításnál meg majd pctápról fogok halogént járatni, abban van
> feszültségfigyelő
> az 5Voltos ágban, azt kell esetleg átkötni a 12Voltos ágba egy
> potméterrel,

Szerintem - ha érdekel a forgó-morgó téma - felejtsd el a halogéneket.
Szerintem a 2700k-s kompakt fénycsövek teljesen jó fényt adnak olvasáshoz
meg ilyesmihez. Nagyon hasonlít a sima izzóhoz, és mint írtam, alig vehető
észre az általad jelzett fesztartományban a fényerőváltozás.

Bizonyos munkákhoz pedig lehet, hogy neked is venni kéne 1 db ilyen
6000K-s kompaktot, ami névlegesen 65W-os, de én 40-et mértem, viszont
azóta is használom sokmindenre. Nagyon bevált. Fogok még venni belőle.