[Epitesz-barkacs] FI csapkodas?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Sze. 29., K, 11:01:15 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> most még nincs meg a FI -relém, de vennék
>
> a kérdésem, hogy hova tegyem, mert....?
>
> közvetlenül a flexhez lehetőleg nagyon közel, hogy útközben
> egy szakadáskor lecsapjon?

A flex miatt nem érdemes a fi relével bajlódni. Nem arra való.

A firelé (áramvédő kapcsoló) arra való, hogy észrevegye, hogy a fázis és a
nulla áramainak az összege nem nulla, tehát valami hibaáram folyik a
védővezető (!!!) felé (és nem az emberen át). Tehát olyan fogyasztóra nem
csinál semmit, aminek nincs védővezetője. Arra meg nem szabad (tilos)
számítani, hogy majd a rajtad a föld felé átfolyó hibaáram veri le. Kis
szív- érrendszeri probléma, és halállal végződik a mutatvány. Tehát a
flexnek kell jónak lennie, de jó is az. Én még nem láttam olyan flexet,
ami konstrukciósan érintésvédelmi problémával volt megáldva. Sokkal
veszélyesebb mechanikusan.

> a flexnek nincs foldelője, mert műanyagházas és kettős szigetelés
> Ha a fázis nem szakadt el de a nulla  szál is elszakad, és a föld is
> elszakadt,
> mit csinálna a FI relé?

Ha a flex felé menő fázis vagy nulla vagy mindkettő elszakad, az megfelel
annak, hogy kikapcsoltad. Semmit nem csinál a firelé. A föld meg lehet,
hogy ott van az oda vezető konnektorban, de nem jut szerephez, mert - mint
írtad - a flex kettős szigetelésű, nincs a védővezetőbe köthető,
megérinthető fémrésze.