[Epitesz-barkacs] villanyszereles

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Sze. 29., K, 14:19:30 CEST

vajk fekete wrote:
> a rugos olyan belul mint a wago. kivulrol egy luk latszik, ahol bedugod
> a drotot, es
> kesz, kihuzni mar nem tudod. mellette van egy gomb, amit nyomva tartva
> ki tudod huzni.

Igen, láttam már ilyesmit, ez nem változtat azon, hogy a kontakt átmeneti
ellenállása hogy függ a szorítóerőtől. Persze egy mágneskapcsolóban sincs
valami bika erő, ami odanyomja az egyik pogácsát a másikhoz, mégis jó. De
azért egy erősebb szorítás sokkal jobb. (A markolópréses még jobb, mert
ott akkora a szorítás, hogy megfolynak a fémek, ezáltal megeshet, hogy
itt-ott olyan fémrészek kerülnek felszínre egymásnak nyomódva, amik
korábban a felszín alatt voltak. Itt egyfajta anyagjellemzőbeli változás
is előjön, mert ugye a felszínen lévő fém mindig valamelyest szennyezett,
oxidos...)