[Epitesz-barkacs] Hoveszteseg szamitas

njjano at firegate.hdsnet.hu njjano at firegate.hdsnet.hu
2010. Ápr. 6., K, 13:10:19 CEST

Udvozletem a tisztelt listatagsagnak!

Neminemu informaciora lenne szuksegem egy futeskorszerusites alatt allo
haziko hoveszteseg-szamitasaihoz. Roviden a hattertortenet: adott egy
'80-ban epult "kocka" tipusu haz, amiben egy uzemkeptelen gravitacios
futorendszer volt megtalalhato, egy oreg FEG meg egy valamilyen
vegyestuzelesu kazan meghajtassal. Mivel minden tonkre volt menve (osszes
lemezradiator, kazanok, minden eresztett...), igy komplett rendszercsere
mellett dontottunk. Pillanatnyilag a feladat a kazan teljesitmenyenek
meghatarozasa lenne. A vesztesegi szamitasokhoz mar elkeszult es adatokkal
feltoltesre kerult az excel-tabla :), benne az osszes fal, fodem, padlo
stb. negyzetmeterekkel, deltaT-kkel, ahogy kell. Viszont, hijan vagyok a
"k"-ertekeknek... Anelkul meg nem sokat er a szamolasom... Szoval, a
kovetkezo szerkezetek k-jat keresnem, ha valaki tudna segiteni, nagyon
halas lennek:

-kulso falak: 50cm-es valyogtegla fal, belul kb 4-5 centis vakolas, kivul
hasonlo plusz szerintem ko"por a kulso vakolat. Ezt mondjuk a kesobbiekben
ujitanank, nemtudom, kell-e, erdemes-e hoszigetelest feltenni majd?

-fodem: a szagelszivo kurtojenek kivitelezese kozben a kovetkezo
szerkezetet sikerult megfigyelnem: vasbeton gerendak, alul-felul
falecekkel, naddal "beszove", majd fent a padlason egy jo 10 centi valyog
van rasaralva, a lakas felol gondolom vakolva van(ez most nem remlik
sajnos). A lenyeg, az also felso reteg kozt gerenda vastagsagu legreteg
van, kiveve ahol a gerendak vannak ugye.

-pinces padlo: a lakas ket nagyszobaja alatt, amik deli fekvesuek, pince
talalhato. A fodemszerkezet itt is vasbeton gerendak kozott levo ilyen
betonszeru belestestek (sajnos nem tudom mi a pontos neve ennek),
mindenesetre nem agyag belestestek, hanem ilyen durvaszemcses betonszeru
akarmi, belul uregesek. Erre gondolom aljzatbeton jott, majd
pillanatnyilag linoleum, mi laminalt padlo burkolatot akarunk ra tenni.

-hidegburkolt padlo: a lakas tobbi resze (folyoso, konyha, furdo, meg meg
egy kisebb szoba) alatt nincs pince, tehat itt folddel fel van toltve az alap
plusz emlekeim szerint 10-15 cm aljzatbetonon van a hidegburkolat, illetve
a szobaban megintcsak linoleum, ami detto laminalt padlo lesz a
kozeljovoben.

Elore is koszonom a segitseget, es bocs a hosszu levelert, igyekeztem
mindent osszeszedni :)

Jano