[Epitesz-barkacs] Hoveszteseg szamitas

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2010. Ápr. 6., K, 14:03:16 CEST

Szia!

njjano at firegate.hdsnet.hu írta 6 Apr 2010  13:10 levelében:
>  Pillanatnyilag a feladat a kazan teljesitmenyenek
> meghatarozasa lenne.
Ez a legegyszerűbb, mert ha melegvizet is ezzel csinálsz, akkor 22-24
kW-os készüléket fogsz venni, ebből van a legnagyobb választék.
Ez a jelenlegi, szigeteletlen házat is kifűti, csak győzd
gázszámlával.

 A vesztesegi szamitasokhoz mar elkeszult es adatokkal
> feltoltesre kerult az excel-tabla :), benne az osszes fal, fodem, padlo
> stb. negyzetmeterekkel, deltaT-kkel, ahogy kell. Viszont, hijan vagyok a
> "k"-ertekeknek... Anelkul meg nem sokat er a szamolasom... Szoval, a
> kovetkezo szerkezetek k-jat keresnem, ha valaki tudna segiteni, nagyon
> halas lennek:
A mai anyagokra meg lehet alálni a gyártóknál, ez a nehezebb feladat -
 ettől szakma az épületgépész tervezés :-)

> -kulso falak: 50cm-es valyogtegla fal, belul kb 4-5 centis vakolas, kivul
> hasonlo plusz szerintem ko"por a kulso vakolat. Ezt mondjuk a kesobbiekben
> ujitanank, nemtudom, kell-e, erdemes-e hoszigetelest feltenni majd?
Érdemes, tehát kell, persze a nyílászárókat se feledd, ma
valószínűleg azok a gyenge pontok.

> -fodem: a szagelszivo kurtojenek kivitelezese kozben a kovetkezo
> szerkezetet sikerult megfigyelnem: vasbeton gerendak, alul-felul
> falecekkel, naddal "beszove", majd fent a padlason egy jo 10 centi valyog
> van rasaralva, a lakas felol gondolom vakolva van(ez most nem remlik
> sajnos). A lenyeg, az also felso reteg kozt gerenda vastagsagu legreteg
> van, kiveve ahol a gerendak vannak ugye.
Ha nem használod a padlást, akkor egyszerűen teríts el 15 cm
üveggyapotot, és mindenféle építés nélkül hőszigetelted.

> -pinces padlo: a lakas ket nagyszobaja alatt, amik deli fekvesuek, pince
> talalhato. A fodemszerkezet itt is vasbeton gerendak kozott levo ilyen
> betonszeru belestestek (sajnos nem tudom mi a pontos neve ennek),
> mindenesetre nem agyag belestestek, hanem ilyen durvaszemcses betonszeru
> akarmi, belul uregesek. Erre gondolom aljzatbeton jott, majd
> pillanatnyilag linoleum, mi laminalt padlo burkolatot akarunk ra tenni.
Ezt a legegyszerűbb alulról hőszigetelni 8-10 cm polisztirol habbal.

> -hidegburkolt padlo: a lakas tobbi resze (folyoso, konyha, furdo, meg meg
> egy kisebb szoba) alatt nincs pince, tehat itt folddel fel van toltve az
> alap plusz emlekeim szerint 10-15 cm aljzatbetonon van a hidegburkolat,
> illetve a szobaban megintcsak linoleum, ami detto laminalt padlo lesz a
> kozeljovoben.
Itt viszont érdemes lenne feltörni az aljzatot, kiásni egy kisebb
ásónyomnyit, bele sóder, rá szerelőbeton, arra talajnedvesség elleni
szigetelés, 8-10 cm polisztirolhab, aljzatbeton, burkolat. A laminált
padlóhoz is hozzá fog fagyni a csánkod.

30 éves a ház, valószínűleg kátránypapírral készül a talajvíz elleni
szigetelés. Még sehol se vizesedik? Ha igen, azzal kell mindent
kezdeni.

Udv

szepygab
http://jokaja.hu