[Epitesz-barkacs] Hoveszteseg szamitas

njjano at firegate.hdsnet.hu njjano at firegate.hdsnet.hu
2010. Ápr. 6., K, 17:01:27 CEST

On Tue, 6 Apr 2010, szepygab at gmail.com wrote:

> Ez a legegyszerűbb, mert ha melegvizet is ezzel csinálsz, akkor 22-24
> kW-os készüléket fogsz venni, ebből van a legnagyobb választék.
> Ez a jelenlegi, szigeteletlen házat is kifűti, csak győzd
> gázszámlával.

Nem, csak futes megy a kazanrol, a melegvizkerdes mar megoldott.

> A mai anyagokra meg lehet alálni a gyártóknál, ez a nehezebb feladat -
> ettől szakma az épületgépész tervezés :-)

No igen, ezert is irok :)

> Érdemes, tehát kell, persze a nyílászárókat se feledd, ma
> valószínűleg azok a gyenge pontok.

A nyilaszarok  cserelodnek, ezert nem is kerultek fel erre a listara, mert
az ujakra mar fellelheto adat :D

> Ha nem használod a padlást, akkor egyszerűen teríts el 15 cm
> üveggyapotot, és mindenféle építés nélkül hőszigetelted.

Hasznalva van, ez az ut nem jarhato tehat :(

> Ezt a legegyszerűbb alulról hőszigetelni 8-10 cm polisztirol habbal.

Es azutan hasoncsuszni a pinceben? :D A belmagassag talan 2m, en meg
vagyok 192 :) A pince egyebkent kb. felig van beasva, szoval a haz kb. 1
m-rel a talajszint felett "kezdodik"

> Itt viszont érdemes lenne feltörni az aljzatot, kiásni egy kisebb
> ásónyomnyit, bele sóder, rá szerelőbeton, arra talajnedvesség elleni
> szigetelés, 8-10 cm polisztirolhab, aljzatbeton, burkolat. A laminált
> padlóhoz is hozzá fog fagyni a csánkod.

A furdoszobaban ez el lett jatsszva, mert igyisugyis rombolni kellett a
csatornaba atkotes miatt. A tobbi helyiseg meg mar nem jatszik, szal sajna
ez elmarad :(

> 30 éves a ház, valószínűleg kátránypapírral készül a talajvíz elleni
> szigetelés. Még sehol se vizesedik? Ha igen, azzal kell mindent
> kezdeni.

Halistennek nedvesedes sehol, pinceben sem. Pedig mifelenk eleg magasan
van a talajviz, elvegre egy kopesre a Tisza...

Jano