[Epitesz-barkacs] xp ratelepites

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Ápr. 10., Szo, 18:30:59 CEST

Erdos Zoltan wrote:
> tegyel be valamelyik tapmadzagra egy toldot, amibe zenert pakolsz..
> ha megszalad a tap, megfogja..
> vagy valami mast, ami tap megszaladas eseten megvedi a gepet es a
> vincsiket...
> mondjuk nem tudom, hogy kene megoldani, hogy ilyenkor full rovidzar es
> leolvad a tap...  az lenne a tuti.. :-)

Ezt anno az elektro-n kitárgyaltátok, épp figyeltem.
Ha nekem kéne megoldanom: zeneres kis áramkör a tápról magáról begyújtana
egy vastagabb tirisztort, ami zárlatot csinál, aztán a megnövekedett áramtól
vagy a betápon szállna el bizti vagy kismegszakító (ami oda van méretezve),
vagy akár az inkriminált tápnál is elszállhat.

Az alaplapon meg mintha szokott volna lenni power good érzékelés, ez meg
gondolom minden tápot figyel. Szóval, ha egy is elszáll, akkor gondolom
totál letilt minden.

De azt se lenne nehéz megoldani, hogy a tirisztor begyújtásával együtt egy
másik tirisztorka is begyújtson, ami lever egy kisáramú kismegszakítót,
amivel együtt lemegy a betáp kismegszakító is. Vannak ilyen kettős
megszakítók.

Ez a táp egyelőre elég stabilnak tűnik, nem tudom, hogy szoktak elszállni.
Majd agyalgatok, hogy csináljam, ha egyáltalán.

Mi szállhat még el? A ház? Meghegesztem. :-)