[Epitesz-barkacs] xp ratelepites

Dienes József dienes.jozsef at rh.uni-obuda.hu
2010. Ápr. 10., Szo, 20:20:55 CEST

Sziasztok!

Bocsánat, hogy beleugatok, és főleg bocsánat, hogy csak most...
Szerintem viszitek befelé hjózsit az erdőbe, persze nyilván
nem ártó szándékkal...

Szóval mintha azt írta volna a témaindító környékén, hogy
a mostani állapotot úgy sikerült generálnia, hogy a már
nem túl jól működő XP Home-jára (eléggé el nem ítélhető
módon) ráeresztette az XP Prof telepítőjét.
(Tudom, tele a net beszámolókkal, hogy ennek is sikerült
meg annak is, de akkor is... Nem mindig sül el jól.)
Akkor minek külditek szegény hjózsit a BIOS-ba? Windows
rátelepítéstől nem állítódik el semmi a BIOS-ban...

2010.04.10. 16:23-kor jhidvegi irta:

> Beleolvastam a súgó hibernálással foglalkozó részébe, és valami
> olyasmi lehet, hogy a biosban kell beállítani a lehetőséget
> egyáltalán.

Azt be kell vallani, hogy a súgó az nem az erőssége a windowsnak.
Ha nem lehet hibernálni, akkor ennek a legvalószínűbb oka az lehet,
hogy nincsenek még feltelepítve az alaplap driverei, és minden
a Windows beépített alap drivereivel működik úgy-ahogy. Ugyanez
okozhatja a lassú bootolást/működést is. (Persze bekavarhat
a home-prof valamilyen összeakadása is, de ezt majd meglátjuk.)

2010.04.10. 17:26-kor jhidvegi irta:

> ez jól hangzik!

Belém azt verték valami tanfolyamon, hogy a RAID az NEM az adatbiztonság
végett lett kitalálva, és nem is arra való, hanem a magas
rendelkezésreállás biztosítása céljából. Tehát, mint valaki írta:
ha egyszercsak elvesznek a bitek valamelyik vinyódról, akkor nem kell
leállnod addig, míg meg tudod vásárolni és be tudod szerelni az újat.
De az adatbiztonságra a MENTÉS való! Gondolj bele: vírus, unoka,
szarul megírt progi, vagy Te magad a harmincvalahanyadik melóval
töltött óra után mellényúlsz valaminek. RAID esetén nem fog boldoggá
tenni, hogy a hiba két példányban történt meg egyszerre két vinyón...
(Ergo: ha számodra nem csak az adataid fontosak, hanem az az idő is,
ami alatt az oprendszert és az alkalmazásaidat újra kell telepítened,
akkor az egész oprendszert, és az alkalmazásaidat is rendszeresen
mentened kell, nem csak az adataidat.)
A mentéshez két dolog kell: mentő program, és sok tárterület.
Az előbbi még csak-csak megoldható ingyen, az utóbbi nemigen.

2010.04.10. 19:39-kor Mágus Bérprogram Demo irta:

> Rendelkezésünkre áll egy parancssori eszköz is az információ
> szerzéshez. Neve: "systeminfo.exe" és a %systemroot%\system32
> könyvtárban található.

Vagy innen letöltöd a "SIW Standalone (English-Only)"-t:
http://www.gtopala.com/siw-download.html

Az English-Only-tól nem kell megijedni: el kell indítani a letöltött
exe-t, aztán a baloldalon lenavigálni a Hardware alá a Motherboard-hoz,
azon egy jobb egérklikkentés, Export to -> HTML. Az így kapott HTML
fájlt kellene ide küldeni a listára, és onnan mehetünk tovább.
(Vagy ha megvannnak az alaplap eredeti CD-i, akkor lehet, hogy
ez az egész nem is kell...)

Üdv:
   Józsi

UI: Igen, ez az építész lista, de ha valaki gondban van, akkor talán
elnézi nekünk a listagazdi ezt a pár levelet...