[Epitesz-barkacs] diótörés nagymennyiségben

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2010. Ápr. 16., P, 17:01:17 CEST

Zsolt írta 16 Apr 2010  16:52 levelében:
> vagy azért ilyen drága a pucolt dió, mert a Juli nénik egész nap ezt
> pucolják minimálórabérért + tb + áfa ?
Valószínűleg így van, kézzel törik.
Idén rengeteg volt a dió, én vettem Karácsony előtt 1000 foritért is
egy kiló dióbelet. Még most is megkapni 1500-ért.

> vagy létezik dió pucoló gép is ?
Biztos létezik, én is gondolkodtam rajta.
Pneumatikus munkahengerrel nyomnám össze, és szenzor figyelné a
rendszer nyomását. Kéne bele egy fojtás, hogy csak lassan épülhessen
fel a nyomás. Amikor törik, megugrik mechanikusan, amitől kelll
legyen benne egy érzékelhető, hirtelen nyomásesés. Ezt kéne
detektálni, és egyből nyitni egy szelepet, ami leereszti a nyomást,
hogy ne préselje laposra.
Tipikusan a gondolatkísérletek egyike, újabb tétel a soha meg nem
valósuló projektjeim listáján :-)

Udv

szepygab
http://jokaja.hu