[Epitesz-barkacs] diótörés nagymennyiségben

Zsolt epitesz1 at telectronic.hu
2010. Ápr. 16., P, 17:27:49 CEST

>Idén rengeteg volt a dió, én vettem Karácsony előtt 1000 foritért is
>egy kiló dióbelet. Még most is megkapni 1500-ért.

én meg már kínomban annyi diót eszek, hogy már lassan unom is...
minden héten egy tepsi diós pite. kb. mint a beigli csak azt meguntuk
feltekerni így laposan egy tepsibe két rétegben és közte 1-2 cm
diótötelék...
aztán időnként diós piskóta... és diós tészta ...

szóval akkor urasan élek :)

állítólag nagyon egészséges a dió.
télen előszerettel rágják az egerek is a fáskamrában amit össze tudnak még
gyűjteni utánam, az ágakon maradókat meg a fekete varjak törik fel.

>Biztos létezik, én is gondolkodtam rajta.
>Pneumatikus munkahengerrel nyomnám össze, és szenzor figyelné a

én ennyire nem gondoltam bonyolultra.

ha nekem kellene építeni ilyet kitalálni, akkor most ezek jönnek a fejemből:

szóval először méretre válogatni valami rázórostán,
aztán begurítani egy ma diószem nagysághoz esztergált félgömbbe és egy másik
félgömb pedig felülről rázuhan vagy egy excenteres valami ráüt, aztán
alulról valami tüske kidobja, és jön a következő.

de mire ezt is megcsinálom, kísérletezem addig a többi fontosabb dolog áll.

és a válogatás pucolás a nehezebb, mert én megtörök fél óra alatt egy
kupaccal, de mire azt utána a fehérnép kiválogatja na az több órába is
beletelik.

gondolkodtam már valami koptatós módszeren is, de azzal sem jutottam
előbbre.

>Tipikusan a gondolatkísérletek egyike, újabb tétel a soha meg nem
>valósuló projektjeim listáján :-)

ja ismerős a dolog, van nekem is jó néhány... :)

>Diótörövel haladósabb és el sem ugrik, szét sem trancsírozódik.

nekem inkább a kalapácsos módszer jött be... markomba veszek 5-6 db-ot és
bimm-bumm, igaz néha törmelék lesz belőle :) de darálva utána már mind1.

meg a marok dió törő fogalmam sincs hol van.