[Epitesz-barkacs] diótörés nagymennyiségben

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Ápr. 16., P, 18:39:53 CEST

Zsolt wrote:

> van 5let valakinek mit lehetne beleszúrni amit gyorsan elő is lehet
> állítani itthon, mert kint van a kompresszor és ezt biz
> kipróbálnám.... :) akár még videózok is..:)

:-))
Az én megoldásom, ha automata kellene, hogy legyen, úgy működne, hogy van egy
gumigyűrű, relatíve rugalmas, tehát tud tömíteni akkor is, amikor a rányomás
mm-nyit mozdul visszafelé.

Szóval a gumigyűrű közepén kiáll egy tű, valami nekinyomja a diót, de már akkor
tömít, amikor a tű még nem ért a héjhoz.
Valami erővel nekinyomja a tűnek, az beleszúr, aztán kis visszamozdulás, a
gumigyűrű le tudja tolni a tűről a diót, majd ebben a térben megjelenik a
levegő, ami behatol a héj mögé a lyukon át.

Azt kevésbé hiszem, hogy fúrót használnának.

Különben a patentfogóval való roppantgatás olyan termelékeny, hogy ha mondjuk én
roppantgatom a diókat (nem is feltétlenül egy irányban), aztán csak ledobom vmi
edénybe, és más valaki szedegeti-válogatja, tutira nem én leszek a szűk
keresztmetszet. Lehet, hogy ketten-hárman se tudják olyan hatékonyan
szétválogatni, amilyen gyorsan én roppantok. Pont azért, mert nem kell
vacakolni, bátran megnyomhatom, mert a fogó csak egy bizonyos méretig csukódik
össze, az erő meg jó nagy tud lenni, az elmozdulás tehát korlátozott.