[Epitesz-barkacs] pince kerdesek

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2010. Ápr. 18., V, 06:48:37 CEST

Balázs Bámer írta 17 Apr 2010  21:45 levelében:
> Szerintetek ha elnagyolom annyira a vízszigetelést, hogy csak Dörken
> (tojástartó) lemez van alatta és körülötte, a csapadékvíz pedig
> elvezetve, az mennyire lesz majd vizes?
Szerintem egyszert tudod elnagyolni, és életed végéig szívhatsz vele.
Én egy nyaralóban szívok vizesedéssel. Nagyapám építette 1958-ban, az
akkori anyagbeszerzési viszonyok között. Tett ugyan bele kátránypapír
lemez szigetelést, de az mára teljesen elkorhadt. Lejtőn álló épület
alsó szintje, félig pince. Jóformán lehetetlen épeszű módon / áron
helyrehozni. Gyakorlatilag nem lehet az alsó szintet eredeti céljának
megfelelően, lakószobaként használni.
Könnyű egyszeri megtakarítással sokszoros többletköltséget okozni.

> Itteni haver szerint ez elég, neki is közel ide van pincéje, kb. 40
> éves és tökszáraz, szerinte az nem volt precíz munka.
Ezek a legveszélyesebb referenciák. Már a szomszéd telken is lehet
egész eltérő talajszerkezet, vízmozgás.

> Rendesen tudom, hogy bitumenes lemez is kell szépen összemelegítve, vagy
> van a Penetron nevń csoda: http://www.penetron.hu/
Ezt megnéztem, és köszönöm az információt

Udv

szepygab
http://jokaja.hu