[Epitesz-barkacs] vicc

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Ápr. 24., Szo, 11:00:50 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> az ilyen hegycsúcsokon büszkén szoktak nemzeti zászlókat kirakni.
> ( a sarkvidéken is, meg a tenger alatt is :-) )
>
> viszont a zászlórúd  hegye általában ki szokott emelkedni a
> hóréteg fölé, és akkor lenne egy stabil pont a GPS méréshez

Meglepne, ha egy kutatónak, aki ménkű drága technikát vet be, ilyen szerény
lenne az értelmi képessége. Nyilván keresnek és találnak fix pontokat sziklából.
Nincs ám minden hóval fedve a himalájában!

Azok a gps-ek, amik képesek ilyen pontosan mérni, nem ugyanazok, mint a zsebben
hordhatók. Nem tudom, hogy műk, valszleg sok méréssel operál, amik adatait
statisztikailag is feldolgozza.

Ma már a kéreglemezek mozgását is tudják mérni hasonló módszerekkel.