[Epitesz-barkacs] vicc

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Ápr. 24., Szo, 13:37:08 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.04.24. 11:42:11 +2h-kor írta:

> ennek örülök.

akkor ettől akár 100évig is elélhetsz :-)

> [...]
> egyformában-e. Hihetetlen eltérést okoz a hidrosztatikai nyomás. Ki is
> számoltam, hogy jogos-e, hogy ha a bokámon mérek ülve, annyival magasabb a
> nyomás, és eléggé stimmel.
>
> Sőt, érdekes tapasztalat a mérővel kapcsolatban:
> Ebben elő lehet választani, hogy mekkora nyomással kezdjen. Pl 210-re fúj
> fel,
> onnan ereszt le. A max beállítható 240.
> Ha túl alacsonyat választ az ember, és a felfújás végén érzékeli, hogy nem
> zárta
> le teljesen a nyomás a verőeret, akkor tovább fúj.

jól látod, és ezt nem minden doki szereti, ha a műszaki látásmódoddal
ki tudod következtetni azt, amit nekik nem tanítottak meg az egyetemen

pl. 3 mérés átlagából kell végeredményt adni, de az orvosok 95%-a
1 mérésből állítja fel a diagnózist

de az alábbit soha egyetlen orvos sem mérte így nálam: :-( az elmúl 15 év
alatt

" A hypertonia megerősítésére első alkalommal mindkét karon, ülve és állva,
valamint az alsó végtagokon is meg kell mérni a vérnyomást, "
http://www.medlist.com/HIPPOCRATES/VIII/2/056main.htm

> Na most, egy eléggé magas vérnyomású állapotomban a bokámon mértem, és
> meglepődve tapasztaltam, hogy képes még vagy 3 fokozattal a 240 fölé is
> fújni.
> Biztos a választó kapcsolóra is ki lehetett volna ezeket vezetni, de
> fölöslegesnek találhatta a tervezője. Pedig azt hittem, hogy azt ott már nem
> fogja tudni megmérni.

hát ez a tervezők sara

http://www.medlist.com/HIPPOCRATES/VIII/2/056main.htm -ból néhány mondat
~~~~~~~~~~~~~
A higanyos vérnyomásmérőt tekintjük ma is az „arany standardnak”.

A forgalomban lévő félau­tomata, illetve automata készülékek használata előtt
meg kell győződni azok pontosságáról, és azokat hitelesített higanyos
vérnyomásmérővel kell legalább évente egy alkalommal validálni (csak validált
műszert javasolt használni – „A” evidencia).

Szintén nem elégséges a pontosság megítélésére a „Mérésügyi Hivatal” pecsétje,
mert az a készülék nyomásmérő képességét ellenőrzi, és nem arra a kérdésre ad
választ, hogy az új készülék a betegnél a standard módszerrel végzett méréshez
hasonló vérnyomásértéket ad-e.
szóval a kereskedelmi forgalomban hülyeségeket beszélnek a "mérésügyi pecsét =
istenbizony"
és az orvosok is bedőlnek ennek