[Epitesz-barkacs] vicc

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Ápr. 24., Szo, 15:52:02 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> akkor ettől akár 100évig is elélhetsz :-)

Ettől lehet, de hát az élet meg az emberi biosz má csak olyan bonyi, hogy vannak
más problémák is.

> jól látod, és ezt nem minden doki szereti, ha a műszaki látásmódoddal
> ki tudod következtetni azt, amit nekik nem tanítottak meg az egyetemen
>
> pl. 3 mérés átlagából kell végeredményt adni, de az orvosok 95%-a
> 1 mérésből állítja fel a diagnózist

A helyzet rosszabb.
Nem tudom, miért, de ha itthon tök jó a vérnyomásom bármikor mérve is, a dokinál
mindig fel megy minimum 160-ra anélkül, hogy feszkó lenne bennem. Nem vagyok
ideges, sőt, néha szinte elalszom várakozáskor, mégis. Ebből aztán levonják a
konzervatóriumot, hogy nekem aztán ilyen meg olyan gyogyót is kell szednem, hogy
egyáltalán életben maradjak. Az imént pl sétáltam egyet a melegben, utána
122/86-ot mértem. Ha beszedtem volna valami gyogyót, talán el is ájultam volna.

> " A hypertonia megerősítésére első alkalommal mindkét karon, ülve és
> állva, valamint az alsó végtagokon is meg kell mérni a vérnyomást, "
> http://www.medlist.com/HIPPOCRATES/VIII/2/056main.htm

Nna ilyet még nekem se csináltak.

Most votl viszont a tv-ben egy műsorban érszűkületről szó, amiben egy érdekes
vérnyomásmérési módszerrel próbálják az érszűkületet felfedezni. Van a kar-boka
index (a pontos nevét elfelejtettem), ebben a bokán mért és a karon mért
vérnyomás arányából következtetnek az érszükületre. Ez egy első diagnózisféle,
szűrésnek felel meg.

Na de nem a szokásos vérnyomásmérővel mérnek, hanem csak a mandzsettás rész
azonos, különben meg egy UH ketyerével hangszóróra viszik a verőérben susogó vér
hangját, ezt hallgatják meg adott pontokon, ahol az adott verőerek vannak. Boka
tájon két helyen pl, és a magasabb vérnyomásértéket veszik figyelembe.

> hát ez a tervezők sara

Dehogyis! Az ő érdemük! Szóval ezzel akár 240 fölötti vérnyomást is lehet mérni.
Persze nem fog 5 bárig elmenni, de valahol 360-nál még működik, ha jól emléxem,
mert utána átvertem, és tovább kísérleteztem. (Úgy lehet átverni, hogy a
mandzsettát rárakom egy üvegre, és amikor a felfújással megvan, kézzel ütemesen
szorongatom, hogy szívverésnek értékelje, ettől tovább fúj... :-) )

> A higanyos vérnyomásmérőt tekintjük ma is az „arany standardnak”.

Hát persze, mert az nem tévedhet, max a skáláját lehet elkúrni, de azt egy
centivel is lehet ellenőrizni. Az mindig jó, ha alapvető fizikai elvekhez
sikerül visszanyúlni.

A higanyosnál is azért tud a mérés jó lenni csak, mert a doki hallgatja, hogy mi
az ábra. Az elektronikusnál nem a nyomás-szenzorral van a baj, hanem azzal a
feldolgozó egységgel, ami a nyomáshullámokból kiszedi a megfelelő hangot, jelet,
ami a verőér kinyílását-összetapadását képes más, onnan eredő zajoktól
megkülönböztetni.

Az elv ahhoz hasonlít, mintha az optikát tennénk felelőssé az arcfelismerős
ketyerék helytelen működése miatt, pedig lehet, hogy annak a fotomasiának sokkal
jobb az optikája, mint a nagyinak, de a nagyi sokkal jobb arcfelismerő
szoftverrel van ellátva. :-)