[Epitesz-barkacs] vicc

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Ápr. 24., Szo, 22:36:28 CEST

Hofferek Attila wrote:

> Ha nem is a 19edikről, de a 19ezredikről talán. Jappánba pímondó
> versenyek vannak. Megtanulják a píkönyvből a pít és mondják órákon át
> hogy hatnyolcegynullakilenchétnégyhárom.

Megnézve a wikin, még arról sem:
_________
A π ötven tizedesjegyig:

  3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 …
Mivel a π irracionális szám, tizedestört alakja végtelen és nem ismétlődik
periodikusan. Néhány tizedesjegynyi pontosság többnyire elegendő a mérnöki és
tudományos munkákhoz, de modern számítástechnikai módszerekkel már közel 2,7
billió (2,7 × 10^12) jegyét is kiszámították,[1] mégsem fedeztek fel a
számjegyek
közt semmilyen mintázatot.
_________

Minap egy Lukács Béla előadást hallgatva érdekes volt megtudni, hogy a
matematikai statisztikának van egy olyan ága, amelyik kellő méretű véletlenszám
sorozatról ki tudja mutatni, hogy valóban véletlen-e. El se tudom képzelni, hogy
csinálja, akár még egy 0-kból és 1-ekből álló sorozatnál sem.

Persze tudom, ez más téma, a pi nem véletlenszám.