[Epitesz-barkacs] lelegzo falak

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Ápr. 25., V, 14:24:57 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> szinte mindenki érzelmi alapon vásárol (mégha el is hiteti magával,
> hogy nem) és
> akkor lesz elégedett, ha a vásárlás végén megkapja az “érzelmi
> kielégülést”. _______________________________________________

Ha mindenki kihagyná a vásárlást, mondván, hogy csak érzelmi alapon... akkor
lassan kihalna a világ. :-) Mert, hogy még ahhoz is vásárolni kell ezt-azt, hogy
valaki otthon megtermeljen némi kaját.

És hát azért, ha szétnéz mindenki otthon, többnyire olyasmit szokott venni, amit
legalább hébe-hóba használ is.

Amikor még nem volt mobiltelefon, annak valahogy el kellett jutnia a
fogyasztóhoz, mármint az infónak, hogy létezik. Előtte mindvégig megvolt nélküle
az emberiség. Persze marketing nélkül is elterjedt volna, csak sokkal lassabban.
Ez minden másra is kb igaz. A jóbornak is kell a cégér is marketing, ez csak egy
szó, amit máshogy régebben is gyakoroltak itt is, a háború előtt is, után is.
Szóval elég rosszmájú a szöveg.

Mi is a lényeg? Sokmindent vásárolunk ugye, amik nem voltak mondjuk 1millió
évvel ezelőtt.
Az a módi, ahogy akkor éltünk nem létezhetne a mai létszámmal. Ahhoz, hogy ma
létezhessünk, egy csomó dolognak másképp kell lennie. Nekem tetszik Csányi
Vilmos megfogalmazása, ha nem is tudom szó szerint idézni. Ezeket a dolgokat,
mint mobiltelefon és társai az ember kínjában találja fel, hogy elodázhassa azt
a problémát, amit a szaporodása miatt kéne megoldania. Minden ilyennel tovább
léphet a szaporodásban. Nemrég pl olvastam, hogy 2030-ra, amikor kb 8milliárdan
leszünk, már igen ritka lesz, ha az asztalra tengerből halászott és nem
tenyésztett hal kerül. Már ma se képesek az óceánok (!!!) annyi halat
"előállítani", amennyit az ember el szeretne fogyasztani, ma is már asszem a
fele óriási akváriumokban, vagy az ócánokból elrekesztett ketrecekben tenyészik.
A növényekkel már jóval korábban megtörtént ugyanez, meg a szárazföldi
állatokkal.

(Még egy kis további szaporodás, és már jöhetnek a szintetikus kaják is, egyre
nagyobb arányban.)