[Epitesz-barkacs] ELMU halozati meres

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Aug. 1., V, 21:29:18 CEST

Zsolt  <epitesz1 at telectronic.hu> 2010.08.01. 20:00:29 +2h-kor írta:

> akkor első körben szerezz egy pontos műszert ami tutira annyit mutat mint
> amennyi az valójában.
>
> aztán ha tényleg gyenge akkor rájuk húzhatod a vizes lepedőt...
> és akkor Te is fenyegetőzhetsz kártérítési igénnyel feléjük..
>
> bár én inkább azzal érvelnék, hogy semmi gond, hajlandó vagyok eltekinteni
> amennyiben jóvá írnak min. 500 kW-ot, ha meg nem akkor aztán mindent bele.

még keresgélés közben az ELMŰ elosztói üzletszabályzatából említett valaki
néhány adatot

http://villanyora.blog.hu/2010/05/28/jelent_e_valamit_az_elmu_nel_a_garantalt_
szolgaltatas_kifejezes_talan_azt_hogy_garataltan_nem_garant
------
1. Néhány éve már 230 (kétszázHARMINC) volt a névleges fázisfeszültség
Magyarországon.

2. Az ELMŰ elosztói üzletszabályzata szerint ehhez képest +10/-15%-on belül
kell maradni
(ami 195...253 V-os tartományt jelent), illetve az idő 95%-ában +/- 7,5%-on
belül
(azaz 213...247 V). Az "alig 220 V" tehát mindenféle szabályzatnak megfelel.

szóval - ha igaz lenne ez az üzletszabályzatban -  a 199Volt ugyében
kimagyarázhatnák magukat
------

ugyanezen a weblapon (ott is a 190-200Volt volt az ügy indulása) az elmü
hibakezeléséről
is szó van, szóval filmezés, video, stb -re is érdemes felkészülnöm