[Epitesz-barkacs] ELMU halozati meres

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Aug. 3., K, 21:20:53 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.08.03. 19:01:00 +2h-kor írta:

> Igértem egy mérést fesz-esésre. Most megtettem:
>
> 10A hatására 2,6V-ot esik a fesz közel az órához.

köszi, és mindez 16mm2-es (kb erre emlékeztél) alu esetén

egy FrigyesAndor féle elektrotechnikában olvastam

ha 3fázisnál az egyik ágat túlterheljük (a másik 2-höz képest)
(asszimetrikus) akkor a csillagpont is elcsúszik

ha ezt a csillagpontot 4. vezetőként is használjuk
(csillagba kötött generátor és csillagba kötött
fogyasztók csillagpontjait összekötjük) akkor
kiegyenlítjük ezt az elcsúszást
"ha eltekintünk a különböző fázisterhelések
a fázisáramok eltérése miatt más feszültségeséseket
létesítenek "

de ha én nem tekintek el, akkor
ugyanakkora terhelés 207 voltnál 7 volt
210 voltnál már csak 6 , 215 voltról indítva
csak 5 volt feszültségesést okoz

ha 230Voltra feljavítanám, akkor vélhetően 2 voltra
sikerülne (ha megtalálom a kondit)

a "négyvezetős rendszer csillagba kapcsolt terhelése"
(a frigyesandorban így nevezték)