[Epitesz-barkacs] oszloprol jovo sodrony

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Aug. 4., Sze, 09:13:28 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> akkor nálam sajnos másképpen van, mert az 1fázis nálam 2db
> szigetelt (fekete) aludróton jön be, tehát az én nullám
> szigetelten megy az oszlopig és a sodronyom
> villanyászilag a "levegőben lóg"

Akkor az jó rég készülhetett. Ezesetben nem nagyon van vele teendőd. Esetleg, ha
van egy jó távcsöved, megnézheted, hogy az oszlopon mi az ábra. Ha be van
rendesen kötve a nullába (vagyis valahova), akkor talán lehet vele barkácsolni,
hogy a nullán eső fesz kisebb legyen. Ha nincs az oszlopon máshova rakva, csak
kikötve mechanikailag, akkor nincs mit tenni vele.

> azaz, ha a szigetelt nulla az oszlopig megszakadna,
> akkor az én házikómban sem nulla, sem föld  nem lenne

Föld kéne, hogy legyen, mert kell lennie nálad földelőszondának. Ha nincs,
pótolni kéne.

> ha most ekkor egy bilincset tennék a sodronyra, mit szólna az elmü?

ezt nem tudom, ez már jogi téma. Amúgy nem bilinccsel szokták csinálni.

Látni kéne azt, hogy mi is az ábra. Biztos, hogy nem az a nulla? Az, hogy két
madzag jön be plusz, nem jelenti, hogy az egyiknek kell lennie a nullának. Pl
ismerek olyan helyet, ahova bemegy mind a 3 fázis, de az egyik nincs sehova
kötve, egy a nappali, egy másik meg az éjszakai (különmért) órához megy. És
persze a tartósodrony a nulla. Onnan is tudom, mert én csináltam (újítottam
fel). :)

> (mert az óra előtt nem tudnám a nullával összekötni, tehát az órába
> direktben nem jutna be, hanem az óra után tudnám EPH-ra tenni
> "az órát megkerülő földelés ")

Ez elvileg nem okozna áramlopási szitut.
Néha megesik szerelési hibából, hogy az elmű fordítva köti be az órát, tehát a
nulla megy át az áramtekercsen, és a fázis van direktben átvezetve rajta. Ekkor
van jelentősége az ilyen megkerülő nullának, ugyanis ekkor egyszerűen át lehet
söntölni az áramtekercset, vagy akár ki is lehet iktatni. Asszem ma már
felfedezik ezeket a fajta hibákat, illetve nem követik el. A kész bekötésekre
váratlanul ráküldenek ellenőrizni jogosult és képes embereket, akik mindent
apróra átnéznek. Már nálam is járt ilyen.