[Epitesz-barkacs] oszloprol jovo sodrony

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Aug. 4., Sze, 12:35:49 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> 27 évvel ezelőtt költöztünk ide, de már akkor is rozoga volt, tehát
> 40 - 50 - 60
> évvel ezelőtti (fiatalabb volt mint az ősbevezetés = csupasz drótok a
> ház faláig
> porcelánra, de abban az időben volt, amikor az aludrótot a rézdróttal

Igen, emléxem ezekre az időkre. Számos olyan baleset volt, hogy valamiért
felment a tulaj vagy valaki a tetőre (pl tetőt javítani), és sikerült megfognia
a csupas kanócokat, megrázta, leesett, és abba halt bele, nem a villanyba.

> összesodorták,
> és kátrányos vászonrongy volt a szigetelés)

Meg a berman vagy bergman (?) cső. Vékony ólom köpeny, belül meg fekete olajos
vagy ilyesmi papír. A huzalok meg szövöt pamut szigetelésű aluk voltak asszem,
talán gumi is volt a szövés alatt, de ez már csak rémlik.

Olyan fekete vászon szigszalag még ma is kapható! Nekem van is egy guriga. Az a
jótulajdonsága, hogy mechanikilag ellenállóbb. Néha használom úgy, hogy
térkitöltésre, aztán megy rá felülre a normál, mai szigszalag.