[Epitesz-barkacs] oszloprol jovo sodrony

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Aug. 4., Sze, 23:40:45 CEST

vajk fekete wrote:
> en 2x10+25-ben gondolkodtam. akkor nem kell matekozni a konyhaval,
> haztartassal.

Szerintem beválna. A 10A-es jópár másodpercig tud 25A körüli áramot. Azzal meg
elég dinamikusan el lehet jókora motort is indítani, csak el kell találni az
előtétellenállást.

Nekem 25-ös kismegszakítóhoz 3-4 ohm vált be. Arányosan nagyobbra véve, tehát
olyan 7-10 ohmmal szerintem bármilyen ott előfordulható nagy motor elindulna, ha
nincs rajta terhelés, csak tömeget kell felpörgetni nem túl hosszan tartóan.