[Epitesz-barkacs] Amper + mm2

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Aug. 8., V, 16:10:46 CEST

 <szepygab at gmail.com> 2010.08.08. 13:39:21 +2h-kor írta:

> A lakáson belüli vezetékezést hagyományosan melegedésre méretezték.
> Ebből 16 A-re 2,5 mm2 alu vagy 1,5 mm2 réz jött ki (átlagos
> fogyasztást és hosszakat alapul véve.
> Ma már feszültségesésre is illik méretezni, ezért az erőátvilteli
> részt 2,5 mm2 rézzel, a világítást 1,5 mm2 rézzel a gerinceket ennél
> vastagabbal szerelik.

az "ügyfél oldali megszakító" után, a "fogyasztói főelosztó"-ig
" MA vagy MCu  min. 10mm2,  bojlerhez min 6mm2"

ehhez képest  a 25A-re  a  MCu -val  4mm2 -val szerelt "gerinc"
majdnem gyenge :-(

> Az energiatovábbító vezetékeknél a feszültségesés a legfontosabb,
> mert az közvetlen üzemi veszteség a cég számára. Meg kell találni a
> kompromisszumot a beruházási költség és a üzemeltetés
> (=feszültségesés) között.

a 3kW-os (kb 13A) vízmelegítő  csak 2,6kW -ot mutatott a fogyasztásmérőn,
(a hosszabbító vízmelegítői oldalán ) tehát kezdetben
a kb 20m hosszabbítón kb 400W-nyi  potyára "elmelegedett"

ekkor a konnektorba vezethető maximális kanócot cseréltem
10m-nyi  2,5mm2-es ( kék érvéghüvely ) kanócon már csak 4Volt esett
( 4V x 13A = 52W veszteség az óráig )

a kb 14% veszteség lecsökkent kb 1,6% -ra
( akkor égett le a kapcsolója, azt kicseréltem,  utána egy késes
 csatlakozónál égett meg, azt átalakítottam WAGOsra )
most már csak a belső, gyári kanócai melegednek.

szóval az üzemeltetés javítása sokat jelentett

> az

akkor jól éreztem