[Epitesz-barkacs] Amper + mm2

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Aug. 8., V, 19:21:36 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> ha a villanyóra tekercsére csak 195Volt jut egy vacak hálózatban, és
> akkor csak 195-tel szorozza be az ampert ( és nem 230-cal szorzottért

Így van, tehát anyagilag nem jársz miatta rosszul.

> hunyorgott
> egy 150Wattos halogén vonalizzó, és már azt hittem, hogy az én szemem
> romlott ekkorát

Ez a szomszéddal összeszövetkezős feszmérés még mindig nem ártana ám!
Bár előbb azt a rettenetes gubancot kéne megszüntetni, aminek a képét
megmutattad. Ha az olyan, van ott más probléma is, az hétszentség.

> gyári papírja szerint 3000W -os

Én nem ezt vontam kétségbe, hanem hogy 400W disszipálódna el a kanócon.

> a lidliben nemrégen vett mérővel:  2731,4W  és 207V
> 2731.4 / 207 = 13,1951690821256038647342995169082 A

Tök felesleges millió tizedessel számolni.
Ha az áram 13,2A ezen a feszen, akkor az 230V-on
230/207*13,2=14,67 lenne, amit megszorozva a 230-cal 3374W adódik, de itt a
mérési hibák is bejátszhatnak, valamint egy fogyasztó teljesítménye tényszerűen
sosem annyi, mint ami rá van írva.

> bekapcsolás előtt 214Voltot mutatott a fogyasztó felöli oldalon
>
> dehát a 214 és 207 Volt közötti 7Volt valahol elkallódott,

Ez a teljes hálózaton "kallódott" el. De ekkor már kisebb az áram, tehát a
feszesést elkövető szakaszon is kisebb a teljesítmény, nem annyi, mint a
névleges áram szorozva a fesz-eséssel. Erre akartam csak kilyukadni.

> ha 230V lenne a konnektorban, kb. meg is lenne a 3kW
> 13,1951690821256038647342995169082 A  x 230V  =
> 3034,88888888888888888888888888889 W

Megint aszondom, fölösleges a sok nulla, ha már elvileg is hibás, amit írsz.
230-on nem ez az áram lenne a fogyasztódon.

> hopppp, az a 13,1951690821A megy 195Volton is, meg 207V-on is?

Na végre van valami, ami feltűnt. Nem áramgenerátorrol van szó! :-)

Szóval itt ohmos fogyasztóról van szó, igaz rá az ohm törvény: U=i*R
A teljesítmény képletei is használandók:
P=U*i=U^2/R=i^2*R, és majdminden kijön.
A kanócok terhelhetősége már bonyolultabb, hőtechnikai jellegű számítások
kellenek hozzá, ha konkrétat akar az ember tudni, anélkül meg simán az
előírások, szokások a mérvadók.