[Epitesz-barkacs] Amper + mm2

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Aug. 8., V, 18:12:07 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.08.08. 16:50:00 +2h-kor írta:

> [...]
> Pl ha közel van a táp, akkor a 2,5-ös is majdnem elég, ha ilyen normál
> kábel,
> tehát 3 ér + köpeny, mert termikusan megfelel, ha spiccen is, a fesz-esés
> meg
> rövid szakaszon nem jelentős.
>
> Az se mindegy, mekkora feszről van szó. Ha hálózat, akkor ugye mondjuk 20m
> távon
> (40m kanóc) 4-esnek az ellenállása 0,27 ohm körüli. Ha az áram 25A, akkor
> 6,8V a
> fesz-esés. Nem mindig fontos, hogy ennél sokkal kevesebb legyen. Ellenben,

ha a villanyóra tekercsére csak 195Volt jut egy vacak hálózatban, és
akkor csak 195-tel szorozza be az ampert ( és nem 230-cal szorzottért kell
fizetnem ) azért akkor is egy kissé  morogtam, hogy pl. hunyorgott
egy 150Wattos halogén vonalizzó, és már azt hittem, hogy az én szemem
romlott ekkorát

> ha a
> fesz mondjuk 20V, akkor ez baromi sok, szóval akkor mese nincs, pazarolni
> kell a
> kanóccal. (Pl autón belül a fényszórók megtáplálása ilyen.. Anno a
> zsiguliban
> kiváltottam relésre, és rövid, 4mm2-es madzagokra, ettől kezdve világított
> rendesen.)

> Aha. Szóval aszondod, hogy ha a 3kW-os fogyasztót ellenálláson keresztül

gyári papírja szerint 3000W -os

a lidliben nemrégen vett mérővel:  2731,4W  és 207V
2731.4 / 207 = 13,1951690821256038647342995169082 A
bekapcsolás előtt 214Voltot mutatott a fogyasztó felöli oldalon

dehát a 214 és 207 Volt közötti 7Volt valahol elkallódott,
az óra és az oszlop között  kissebb, mint 2V ( ezt már korábban
számoltad ki egy másik levélnél )

ha 230V lenne a konnektorban, kb. meg is lenne a 3kW
13,1951690821256038647342995169082 A  x 230V  =
3034,88888888888888888888888888889 W

> táplálom meg, akkor az összteljesítmény megmarad 3kW? :-) Mert hogy nem
> marad
> meg. A vezetéken nem 400W fog elmelegedni. Hanem:

hááááát igen, a gyári 3kW -ból, meg az elméleti 230V-ból számítottam a 13A
terhelést
( már a korábbi mérő idejében ezzel az elméleti adattal számoltam)
csak nem gondoltam volna, hogy az a  pár volt  ( 207 meg 210V , meg hasonló
hálózati gyengeség ) ennyire romokká tudja tenni a következtetéseimet

> Ha a fogyasztó 3kW-os, akkor az ő ellenállása 230^2/3000=17,63 ohm
> (elvileg). Ha
> erre küldök 2,6kW-ot, akkor a fesze U1=gyök(P*R)=214,1V. Az árama meg
> 12,14A. Az
> odavezetésen keletkezett veszteség ennek az áramnak és a feszkülönbözetnek a
> szorzata. 12,14*(230-214,1)=193W, és nem 400.

hopppp, az a 13,1951690821A megy 195Volton is, meg 207V-on is?