[Epitesz-barkacs] a furt vege?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Aug. 11., Sze, 12:59:51 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.08.11. 09:26:00 +2h-kor írta:

> :-) Neked mindig vannak ilyen extrém problémáid. Nagyflex, tehát a 2kW
> körüli
> fajta? Annál nem lehet ráküldeni a delejt 1mm2-essel, főleg nem többtíz
> méteressel. Na de igen ritkán kell ezt használni, én már vastag vasakat is
> kicsivel vágom, meg persze 1mm-es koronggal.

10nél több évig volt egy Peugeot flexem, a 20m-es obishoz hasonló volt a
"lágyindító",
az akkori 16Amperes óra így bírta el az indítást, hosszabbító nélkül többször
lecsapta.

nálam sokszor volt használva, (akkoriban ez volt az egyetlen erős motorom)
esztergáltattam hozzá közgyűrűt, és
25cm-es keményfémlapkás fűrésztárcsát pörgetett 6ezerrel,
a flexet fölcsavaroztam egy vasszerkezetre,  és fűrészeltem
akácot meg egyéb szívósokat is.

> A hegesztőtrafónál is vigyázni kell, mert leégetheted a hosszabbítód. Az

köszi az infot

> aszinkron motorknál meg azért kell vigyázni a feszre, mert leéghet a motor.
> Nagyon közel kerül a billenőnyomatékhoz az alkalmazott szitu, aminél sokkal
> több
> a szlip, és szét melegszik a forgórész, ami persze bírja, de onnan terjed át
> hő a tekercsre. Ez a billenőnyomaték a fesz négyzetével arányos.. Nekem
> égett már
> le kompresszorom hosszabbítón használva.

ohóóóóó,
akkor 220/12+14 trafómmal fogom "felturbózni" a lekornyadt feszültséget

> Na igen, de ma már ugye nem nagyon üzemelnek ilyen tv-k.

van itthon egy ilyen trafós, valami hibája van, de nem dobtam ki