[Epitesz-barkacs] a furt vege?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Aug. 11., Sze, 09:26:00 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> tavaly a "lágyindítós" flexnél szívtam a feszültségérzékenység miatt,
> és legalább 2,5 -ös kanóc kellett az addigi 1mm2 -es OBI

:-) Neked mindig vannak ilyen extrém problémáid. Nagyflex, tehát a 2kW körüli
fajta? Annál nem lehet ráküldeni a delejt 1mm2-essel, főleg nem többtíz
méteressel. Na de igen ritkán kell ezt használni, én már vastag vasakat is
kicsivel vágom, meg persze 1mm-es koronggal.

> kertihosszabbító helyett ( addig a sima flex, a 2lovas -- 1,5kW --
> aszinkronmotoros barkács fűrészgép, meg a hegesztőtrafó 2
> kertihosszabbítóval is elment )

A hegesztőtrafónál is vigyázni kell, mert leégetheted a hosszabbítód. Az
aszinkron motorknál meg azért kell vigyázni a feszre, mert leéghet a motor.
Nagyon közel kerül a billenőnyomatékhoz az alkalmazott szitu, aminél sokkal több
a szlip, és szét melegszik a forgórész, ami persze bírja, de onnan terjed át a
hő a tekercsre. Ez a billenőnyomaték a fesz négyzetével arányos. Nekem égett már
le kompresszorom hosszabbítón használva.

> a feszültségérzékenységet a csöves TV-knél a szovjet trafós

Na igen, de ma már ugye nem nagyon üzemelnek ilyen tv-k.

> viszont ha az én zsebem bánja, ha a szolgáltató érdekkörébe tartozó
> B típusú villámszikraívet (mert az csak neki ad biztonságot) is
> fel kell szereltetnem az óra elé, akkor már kissé más  a  szerződés és
> szerződésszegés,  meg az egyoldalúság, meg a felelősségelhárítás.

Jaj, ne már! Ez a villámkérdés olyan téma, hogy ha nincs pénze az emberfiának,
akkor odafigyel, és kihúzogatja a dolgokat, ha meg nem akar húzogatni, akkor
tolja bele a pénzét rendesen, ha biztonságot akar. Ezt nem vered rá az
áramszolgáltatóra, az hétszentség! Ez marhára nem az ő dolga.