[Epitesz-barkacs] a furt vege?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Aug. 11., Sze, 07:05:05 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.08.10. 22:35:46 +2h-kor írta:

> Ha meg a fesz kevés néha, azt saját hatáskörben is tudod orvosolni
> ketyerénként.

> Nem minden érzékeny rá, sőt, a cuccok zöme letojja. Lámpák ugyanúgy

tavaly a "lágyindítós" flexnél szívtam a feszültségérzékenység miatt,
és legalább 2,5 -ös kanóc kellett az addigi 1mm2 -es OBI
kertihosszabbító helyett ( addig a sima flex, a 2lovas -- 1,5kW --
aszinkronmotoros barkács fűrészgép, meg a hegesztőtrafó 2
kertihosszabbítóval is elment )

> világítanak
> (energiatakarékos), tv-rádió-számítógép kiszabályozza, a rezsók meg ilyesmik

az "energiatakarékos" lámpákra már a WC kivételével szinte mindent
lecseréltem

> lesznek gyengébbek, na és? A legjobban talán az aszinkron motoros holmikra
> kell
> vigyázni, ha kicsi a delej, de csak akkor, ha jól ki vannak használva, mert
> leéghetnek.

12 évvel ezelőtt (amikor az ELMÜ bemutatóterme a Keleti pályaudvar környékén
volt)
az akkor 1 hétre ingyen kikérhető fogyasztásellenőrző szerkezettel egyszer
kőrbemértem mindent, de akkor a feszültségkijelző még nem volt
rajta (emlékeim szerint), de cosfi mérés igen.

a feszültségérzékenységet a csöves TV-knél a szovjet trafós automatával
gyógyítottuk. Persze akkor az ISO minőségbiztosítás még nem létezett,
és örültünk, hogy a faluban petróleumlámpa helyett már volt villanykörte

viszont ha az én zsebem bánja, ha a szolgáltató érdekkörébe tartozó
B típusú villámszikraívet (mert az csak neki ad biztonságot) is
fel kell szereltetnem az óra elé, akkor már kissé más  a  szerződés és
szerződésszegés,  meg az egyoldalúság, meg a felelősségelhárítás.