[Epitesz-barkacs] tetokibuvo darabszam

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Aug. 12., Cs, 14:29:46 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> de a teto masik oldalara  5m (a gerinc és eresz kozott) x 15m
> (épülethossz) hogyan lehetne (viszonylag biztonsagosan a 120
> kilommal) kijutni? _______________________________________________

Aszondom, hogy amíg nem sikerül lejjebb ereszkedni súlyilag, ezt a témát el kell
vetni, ha mégis ki kell jutni, meg kell bízni olyat, aki ezzel foglalkozik.

Nem az a baj feltétlenül, hogy nem bír el a tető, hanem te nem bírod el magad,
ha valami gubanc van, és bármiben meg kellene kapaszkodni. Mese nincs, be kell
látni, hogy az ember ereje egyáltalán nem nő a súlyával, sőt, talán csökken. Pl
ha fára másznál, mint hajdanán gondolom, amikor mondjuk csak 50-60 kiló voltál,
és bármikor meg tudtál kapaszkodni, ha megcsúszott volna a lábad, most ugyanez
lezuhanással járna. 120 kiló rántásos megtartása igen erős mancsot igényel, ami
csak akkor szokott meglenni, ha valaki úgy 120 kilós, hogy a többletsúly izomból
halmozódott fel, nem pedig puhaállományból, hogy finom legyek és nőies. (Nekem
szabad, mert én még sajnos eléggé fölötte vagyok a 120-nak. Lehet, hogy elbírom
magam csimpaszkodva, de úgy tutira nem, hogy zuhanás közben elkapom azt a
valamit, amiben csimpaszkodni lehet.)

A veszély, hogy elveszted az egyensúlyodat, és a zuhanás utáni földetérésig
jutás egy gyakorlott tetőnjáróhoz képest irdatlan nagy esélyű. Valamint sajnos
az ember reflexe olyan gagyi, hogy egy beszakdás miatti beesés úgy zajlik le,
mintha liszteszsákká alakulna az ember. Onnan tudom, hogy amikor anno, amikor
sokkal jobb fizikai állapotban voltam, betonbéléstesteket próbáltam rugózással,
hogy melyik a gyenge. Két eset volt, amikor lezúdultam, mert azt csak képzeli az
ember, hogy ha leszakad a cucc, majd odébblépek. Számítottam rá, mégis
lezúdultam a két gerenda között, és bár meg tudtam kapaszkodni, és szétnézni, mi
van a lábam alatt, hova szabad esni, de ennek az volt az ára, hogy a hasamat
véresre karistolta a betongerenda. Tehát ha leszakadna alattad bármi, akkor csak
képzeled, hogy majd reflexből megoldod. Nem oldod meg, hanem a dolgok innentől
csak megtörténnek.

Én sem a tetőkibúvón, sem az erkélyről létrán nem másznék fel a helyedben a
tetőre. (Magam helyett sem. :-) ) 80 kilósan is csak akkor, ha nem csak lefogyás
történt, hanem megerősödés, és némi mászógyakorlat itt-ott, ami mutatja, hogy az
ember elbánik a saját testével.