[Epitesz-barkacs] Trakis biztonsági trafo

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Aug. 12., Cs, 19:49:27 CEST


Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> az U2-nél a "12-14" -et nem tudtam, csak egy 12+2=14 egy megcsapolt
> szekundernek
> egy "12" voltot 12nek a két szekundert 12+14=26V-ra saccoltam

amit rajzoltál, az egy autotrafó-szerűség. A biztonsági trafó az nem ilyen, 
annak két külön tekercse van, még mechanikailag is külön vannak, tehát külön 
csévén.
Az a jellemzője, hogy zárlatban sem éghet le úgy, hogy a primerfesz átjusson a 
szekunderbe. A külön cséve általában úgy oldja ezt meg, hogy kicsi a csatolás a 
primer-szekunder között, ezért a zárlati áramot leégés nélkül kibírja a 
traffancs többnyire. Ha meg leégne pl a primer, akkor kiveri a biztijét, de a 
csévehatáron akkor se jut át a delej.

Van cég, amelyik hőkapcsolót épít be, hogy a leégés se következzen be. Ekkor nem 
kell már akkorára túlméretezni a traffancsot.

hjozsi 



További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról