[Epitesz-barkacs] tetokibuvo darabszam

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2010. Aug. 13., P, 13:51:47 CEST

Szervusz HJózsi!

> talán még kicsi voltál vagy meg se voltál asszem egy vitrai-műsor, ahol
> bemutatták őket. Elmesélték a történetüket, és aztán bemutatót tartottak,

Köszönöm. Azt hittem, kortársak, most csinálják, dehát abban sem
vagyok naprakész.

> De ugye csak emilben? :-)

Én a valóságban szeretném birtokolni ezt a tudást.

Különben van ugrórugás is, amikor lábollóval ugrasz és ezzel nekem is
megy, csak nem pontos, meg erő sincs benne sok. Igaz, nagyon sokat
kell gyakorolni... Ezzel egy hajlékony kicsi ember is fejen tud rúgni
nagyon magasat is.

> aki ebbe aztán belehalt. Gondolom a fejberúgás sem egy simogatás. Ha belehal
> a másik, talán az önvédelem duma se sokat segít. Ha már küzdősport, én azon
> lennék, hogy a támadót úgy lehessen harcképtelenné tenni, hogy moccanni se

Ez így van. Egy dolog, hogy vannak halálos technikák. Ha pontatlan
vagy egy normál rúgással, ami "csak" az állkapcsot törné el (ha nem
tudják hárítani), de ha lecsúszik és nyakat ér, akkor vége lehet az
ellenfélnek. Sok önvédelmi technikát is tanulunk, és alapelv, hogy ha
lehet, a harcot el kell kerülni. Nem lehet tudni, hogy mire képes az
ellenfél, és a fentiek szerint könnyen túl sokat is lehet ártani neki.

Önismeretnek, saját határaim kitapasztalására is igen jó volt ez az
egy év. Persze ez még nagyon az eleje annak, amin végig sem fogok
tudni menni. Nem csak kötött vagyok, de ügyetlen is, és ez azért
komoly hátrány. Leginkább az erőnlétben tudok lépést tartani a
többiekkel.

szia: Balázs