[Epitesz-barkacs] foldeles es talajviz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Aug. 14., Szo, 10:56:46 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> Talajvíz 20 Ohm.m.
> Agyag nedves 30 Ohm.m.
> Homokos száraz talaj 500 Ohm.m ...
>
> nálam "Homokos száraz talaj" van, a 13A -rel megkínált
> földelés esetén 75 voltot mutatott
> mert akkor 3 ilyen lapnyi méretet a kútba belógatva meg lenne
> a "tuti földelés"?

Nem tudom, miért akarsz a szokásostól eltérő megoldásokat alkalmazni.

Nem arra való a földelés, hogy majd azon keresztül létrejön akkora zárlati áram,
ha rákerül a fázis, hogy attól majd lever a kismegszakító. Arra ott a nulla.
A földelés manapság részben arra való, hogy ha bever a ménkű, akkor a ház körüli
talaj potenciálja közelítsen a dróton bejött potenciálhoz. Ne az legyen, hogy
állsz a fürdőszobában, fogod a csapot, amire pl a villanybojler van kötve, és
attól kelljen meghalnod, mert a közelben bevert a villám a hálózatba.

Másrészt arra való egy másik alkalmazásban, hogy ha be van rajva egy firelé, és
van egy odébb használandó fogyasztó, aminek megsérülhet a hálózati kábele, akár
a védővezető is, de egy darab vas le van verve a földbe, és ennek a fogyasztónak
a megérinthető részei erre rá vannak kötve (pl betonkeverő), akkor nem jöhet
létre olyan kábelsérülés, ami áramütést tud okozni. Ha minden kanóc elszakad,
csak a fázis megy át, és még a megérinthető részek is kontaktálnak a fázissal,
akkor a kis levert vasdarab ad annyi hibaáramot, amitől a firelé leold.

Amúgy elég hihetetlen, hogy a hosszú cső a talajban 1m mélyen 75V-tal reagált a
13A-re. Hogy mérted? Nem lehet, hogy az a cső be van tekerve műanyaggal? 1m
mélyen száraz homok, hát az még a sivatagban se nagyon valószínű. Na jó, ott
igen, de Mo-on szerintem totál kizárt.