[Epitesz-barkacs] medence

(G)feri mekk-elek at freeweb.hu
2010. Aug. 16., H, 10:00:11 CEST

Kedves Misi!

2010. augusztus 16., 0:04:16, írtad:

> Hali!

> Nekem hasdonló méretü, puhafalu medencém van, felfújható gyűrűvel. Sajnos
> szidnom kell, mint a bokrot. Az idén nyáron nem is tudtuk igazán használni,
> bár ennek az oka többször is a nem megfelelő vízkezelés volt.

Szerintem idén nyár elején-közepén valami embertelen erős UV sugárzás volt, vagy az esőben
nagyon sok alga-akármi (állítólag abban is van) , mert a miénk is
hamar bezöldült és a végén víz cserére szorult, bár lelkesen vegyszereztem (nem takarjuk egyáltalán).
Most  már  viszont  így nyár végén, minimális mennyiségű kombinált tablettával is
beéri és szép tiszta.

> Ami azonban téged igazán érdekel: a mi medencénknek minden nap fel kell
> fújni a felfújható részét, ugyanis leenged. Ha meg leenged, akkor
> előbb-utóbb átbukik rajta a víz, ami öngerjesztő módon egyre fokozódik és
> így több köbméter víz elfolyik, ha éppen nem vagyunk a közelében.
> Már többször is átvizsgáltuk ultrás és egyébb habzó vízzel, de nem találtuk
> a helyet, ahol a levegő elmegy.
>  Hidegebb időben kevésbé jelentkezik a tünet,
> kánikulában jobban tapasztalható.
> A medence többi részével nem lenne gond, de ez a kis hiba is megkeseríti az
> életünket.

Nekünk a gumicsónakunk ilyen. Ott sem találni semmi lyukat. Az is gyűrűs :( .

Ráadásul  nálunk  kutya,  macska,  unoka, én. Erre eddig nem is gondoltam,
hogy  a  gyűrű  a  cikisebb.  Ha  a medence oldalfala lyukad ki, rögtön
észreveszed,  hogy  folyik  a  víz, de ha a gyűrű...? Lehet, hogy csak
reggel, mikor már a szomszéd  is térdig sárban :).

> Természetesen, mióta ez a gond van, nyitottabb szemmel nézem mások hasonló
> alkalmatosságát és bizony több helyen is láttam hasonlóan petyhüdt peremü
> medencét. Beszélgettem  róla más tulajdonossal is, ők is panaszkodtak a
> problémára.
> Tisztítani nem olyan problémás, ha rendesen kezeled a vizet, de ha "ne aggy
> Isten" egyszer megszárad rajta az alga, vagy valami hasonló, akkor gond van.
> Teljesen vízszintes alapot kíván.

Na erre gondoltam, hogy ha ráköt az alga, mi a helyzet.

> Az oldalára rá van festve a piktogram, hogy nem szabad ugrálni bele és a
> kezelési utasításában is le van írva. Igazából kímélő üzemmódra van
> tervezve.

Az  nekem  nem jó. Én még azt is szoktam, hogy beleülök gumicsónakkal,
a végét kikötöm a kerítésoszlophoz és evezek.

> Azért esténként, mikor már a szomszédasszony is bement a kertből, igencsak
> jó benne megmártózni gatya nélkül. ;-)

A szomszédasszonnyal?  :)

Amúgy  tényleg  nincs  jobb  annál,  mint  egy-két pohár bor után este
dögleni  a  vízben,  elmélkedni,   feletted a csillagos ég és ha éppen
szunyog sincs, ez maga a nirvána :).

> Ha meg beköszönt az ősz, simán összehajtod és elteszed jövöre.

> Misi

Köszönöm   szépen  a  tanácsokat  mindenkinek, maradok a merevfalunál.

Feri

--
Üdvözlettel,
 (G)feri                            mailto:mekk-elek at freeweb.hu