[Epitesz-barkacs] "ohm m" Re: foldeloszonda

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Aug. 17., K, 12:11:48 CEST

vajk fekete wrote:
> nekem azt mondtak, hogy a jardanak nem kell alap, hanem 20, inkabb
> 30cm tomoritett kavics kell ala. tehat a 6cm betonkockak alatt 30cm
> kavics van. mert hogy abban nem marad meg a viz, es nem fagy fel.

Ez teljesen jó, de idővel a járda megsüllyed, és nyilván a külseje inkább, tehát
kifelé dől. Ezért aztán rés keletkezik a fal és a járda között, aminek az a
következménye, hogy a ferdén zuhogó eső, ami a falon folyik lefelé, ennek a nagy
része behuppan a résbe, és áztat lent.

Ha viszont csinálsz egy kis alapfélét neki kívül, akkor ez elkerülhető, valamint
a csapadékvíz elől ez lezárja a járda alatti talajrészt, legyen az kavics vagy
más.

Egyszer egy ismerősnek javasoltam ezt, meg is csinálták neki a kőművesek, de
peches dolog történt. Ezek a szomszédban találtak beton kerítésoszlopokat, azt
is berakták a járda alapjába. Ezt a szomszéd kiszúrta, és utólag kibányászta.
Emiatt az alap megszűnt alapnak lenni, és ugyanúgy kibillent a járda, rés
keletkezett, mintha csak simán odabetonoztak volna.