[Epitesz-barkacs] fuggoleges foldeles

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Aug. 18., Sze, 13:02:46 CEST

az epulettol 1,3m tavolsagra, a kerti csap szereloaknajanak aljarol
1,5m melyrol  lett leutve egy horganyzott 1/2collos vascso
( ez volt itthon, es a villanyaszok is szeretnek ilyet leutni
az uj  villanyoraszekreny kozeleben )

1,90cm a szonda hossza,

a 13A-es (230V 3000W -os ohmos) terhet rákapcsoltam,
és a tehernél a kapocsfeszultseg 45V lett,
( a kapcsolóban levő glimmlampa fel sem villant,
es a lidlis fogyasztásellenőr  0W  0Voltot mutatott )

es ezen az agon terheles nelkul a fazis es a fold kozott
218V -ot mertem, egy 22W-os energiatakarekos egovel
a kapocsfesz 213V-ra csokkent

kb 25m-re van a villanyoszlop, a nulla ott (az elmü szerint)
a mi oszlopunknál is le van földelve (annak ellenére, hogy az oszlop
aljánál, az elso üreges luknál nincs az a pirosra festett földelés levezető
és onnan csavarozott sordonyos földelő szerkezet)

ennek alapjan ezzel a szondaval foldeles akar jo is lehet?