[Epitesz-barkacs] fuggoleges foldeles

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Aug. 18., Sze, 14:50:18 CEST

vajk fekete wrote:
> rajzold le a kapcsolast, amit epitettel.
>
> latszani fog, hogy nem 13A folyt!
>
> a terhed egy  a 230V 3000W rezso, akkor annak az ellenallasa 17.6 ohm.
>
> ha a terhelesen 45V esett, es ellenallasa 17.6 ohm, akkor ott 2.6A
> volt az aram.
>
> ha 2.6A elemelte a foldpontodat 218-45=173V-al, akkor a foldelesi
> ellenallasod
> 66.5ohm, igen vacak.

Igen, de erre még a lidlis fogyimérő se nullát mutat. Szóval ott valamit
piszkosul sikerült elkúrni.
A vízóra akna aljától lefelé a föld tutira nedves. Nem tudtam kihámozni a
levélből, hogy végül milyen mélyre is sikerült leütni a vasat.

Itt próbálgattam olyasmit, hogy a fázist csak odaérinteni (!) a földhöz, és már
attól is szikrázott, tehát a talaj és a vékony drót találkozásánál. Meg füstölt.
Leverős próbát nem csináltam persze, de már kezdek hajlamos lenni rá egy mérés
kedvéért.