[Epitesz-barkacs] fuggoleges foldeles

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Aug. 18., Sze, 22:09:07 CEST

Hofferek Attila wrote:

> A falagos ellenallas az egysegnyi hosszu egysegnyi keresztmetszetu
> vezeto ellenallasa, nem a te foldelesi ellenallasod.

A pdf-ben, amit Mágus belinkelt, benne van a földelési ellenállás számítása
gömbfelületekkel modellezve. Pont ezt hoztam ki én is a múltkor, és arra
jutottam, hogy az már olyan kis ellenállásértéket ad, hogy nem is érdemes vele
számolni.

Tehát úgy számoltam, hogy ha leverek egy szondát mondjuk másfél méterre, legyen
hengerrel modellezve, akkor hengerfelületekből kiindulva kijön az ln-es
függvény, azt alapul veszem olyan 1m-es sugárig, azon túl meg félgömbbel menne
tovább. Ha a továbbmenést külön veszem, 2 ohm alati jön ki 1m-es sugárból
kiindulva a 40 ohm*m-es talajban, míg odáig meg huszonvalahány ohm.

Egyértelműnek tűnik, hogy a földelő méterenkénti felülete és a hossza a lényeg.