[Epitesz-barkacs] hova tegyem?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Aug. 20., P, 11:26:33 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> amikor új műanyag óraszekrényt telepítenek, akkor
> 1m -en belül egy földelőszondához is be kell kötni,
> de egy meglévő földelőhöz hajlandók-e kötni,
> vagy a CSAK saját maguk által hozott szonda leveréséhez szoktak-e
> ragaszkodni?

Nem tudom, de ha hoznak egy szondát, és leverik, bekötik, azzal elégedj meg,
aztán amikor elmennek, még hárommillió másik szondát ráköthetsz utólag, ha attól
jobban alszol. Vagy ha még jobban akarsz aludni, körbeásod a házat, ahogy
korábban írtam, leraksz betonvasat az árokba hegesztve, és ezt is bekötöd.

A lényeg, hogy meglegyen az óraszekrény végre, onnantól béke lenne, és talán a
fesz-esés is sokkal kisebb lenne, mint most abban a szörnyű gányban, amiről
beküldtél képet.

A villámvédelemmel meg akkor foglalkozz, amikor rá tudtál kattanni, hogy a tető
élén kívül legyen távtartott drót meg ilyesmi. Az, hogy a tetőn belül vannak
fémek, amik sehova nincsenek bekötve, nem jelenti, hogy az majd vonzza a
villámot. Most már amúgy is nemsoká jön az ősz, máris kevésbé melegebbek az
idők, kisebb a zivatarveszély. Csendes őszi napokon meg lehet csinálni az
egészet, vagy tavasszal, vagy száraz, kevésbé hideg téli napokon. Már ha van rá
pénz meg aki felmászik stb.

Ha a földelési rendszer odalenn megvan, akkor ez már bármikor elkészülhet, aztán
csak rá kell kötni.