[Epitesz-barkacs] energy monitor 16A

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Aug. 22., V, 15:42:19 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> ezeknél a ketyeréknél a 16A a limit ( logikusan talán azért is,
> mert 16A-t kell egy konnektornak, villásdugónak is kibírnia )

És tényleg nem is mér tovább? Engem ért már meglepi, amikor az 1kA-es DC
lakatfogó simán tudott 2kA fölött is mérni. Valóban ezeket a pluszos
fogy.mérőket még nem próbáltam 16 fölött én se.

> ha 2db ketyeréhez előtte ketté osztva, és utána meg egyesítve
> megy a delej, akkor a villanyóra utáni 25A-es automata
> 25A kettéosztva 12,5 A + 12,5A ra a 2 ketyere "bármit elbírna"?

Nem bármit. Azaz így is rengeteget elbír, mert ha netán nem jelzi ki helyesen az
áramot, ha nagyobb 16A-nél, vagy a hozzá tartozó fogyasztást, attól még elbír
sokkal többet is.

Ha ügyesen osztod kétfelé (két, egyforma hosszú, nem rövid hosszabbítóval),
akkor működhet a dolog. Ha nem tökéletes az áram kétfelé osztása, akkor is jó,
simán össze kell adni a két pl watt értéket. Áramra is jó, de a cosfi már lehet
hibás kijelzésű. A két különböző értékkel nem nagyon fogsz tudni mit kezdeni.