[Epitesz-barkacs] vegyes-kazan + goz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Aug. 23., H, 01:10:33 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> semmi zárószelep nincs benne, robbanni nem tudna szerintem

A külön tartályban, amit odaraknál, nincs, de a rendszer lehet egész jól zárt.

> igen, ha van delej  (a 40Wattos óránként mindössze 2Ft-nyi delejt
> fogyaszt)

Amit szoktam használni, olajhoz cirkulációs szivattyú, az 20-25W-os (nem
emléxem).

> és ha nincs?

Az ritka, és rövid idejű, annyit a ház simán áthidal. De ha hosszabb áthidalású
kell, akkor rém egyszerű, aksiról működő kis inverterrel is meg lehet oldani.
Sőt, állítólag létezik 12V-os ilyen szivattyú is, az direktben az aksiról mehet,
azt meg folyamatosan töltheti valami egyszerű cucc, aminek a teljesítménye csak
hangyányit haladja meg a szivattyúét.

Ha meg nagyobb invertert használsz, akkor egy csomó más holmi is mehet
villanyról, amíg nincs hálózat. Pl számítógép meg függelékei, így van net.

> mondjuk áramkimaradás -10celsiusban  24-48-72 órában egy UPS akksiját
> is lemerítené, (230V 40W  -> 12V akkuval 4A kb 1-1,5óra)
>
> a benzines aggregátornál a benzin kifogyhat, ha van aggregátorod.....

Na ez a másik, hogy még ez is lehet.

Amúgy nem tudom, hogy szokták a tüzelős kazánoknál ezt megoldani azon túl, hogy
gravitációsra csinálják. Én legalábbis csak gravitációsat láttam még ilyenből,
ami érthető, mert tényleg baj lenne, ha bent a tűztérben a sok anyag, ég, mint a
fene, és elmegy az áram, nincs keringetés, fel is robbanhat.

Hülye ötlet, de nincs kizárva, hogy a peltier is működne, ha 12V-os a szivattyú.
Pl az a hűtőládaféle, amit kánikulában magammal viszek az autóban, az 4A-t vesz
fel 12V-ról, tehát 50W körüli, de ehhez elég kis hőfokkülönbség tartozik. Már
szedtem szét, szép nagy, kb 4x4 centis négyzet alakú lap, és durung alu tömbbel
viszi ki a hőt a távolabbi hűtőre, a közelebbin direktben van rajta. Ki kéne
próbálni, mit szolgáltat, ha melegítik.

Még hülyébb ötlet: a neten sokfelé lehet látni kisméretű stirling motorokat.
Ennél ugye a lényeg, hogy van egy hőforrás meg egy hőnyelő (környezet), és ettől
egész jól tud forogni. Valami ilyennel meghajtott keringetőszivattyú egész
jópofa lehetne. Semmi mást nem igényel, mint hőforrást, az meg ugye adott,
amikor működnie kell.
Na az viszont meglepne, ha Mo-on létezne ilyen szenes-fás kazán, aminél a
keringetést így oldották meg.

Vészforgatókönyv: erős sípoló hangot adó lefújószelepféle, mint egy teafőzőnél.
Ha az összes vészberendezés nem működik, semmi se viszi tovább a vizet, és fúj
le szépen, akkor oda lehet menni, és egy szobabicikliszerű tüneménnyel kergetni
a vizet, vagy tölteni a kimerült aksit... :-) Többes haszon van belőle: kevésbé
kell fűteni, mert kimelegszik az ember, másrészt sportként is beválhat, és hát a
láb mindig kéznél van. :-)