[Epitesz-barkacs] vegyes-kazan + goz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Aug. 23., H, 12:00:59 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> igazából van egy 650VA -s UPS-em is, és az egy 12V7,2Ah helyett
> egy 12V55Ah akksit is tud töltögetni automatice, ha van delej

Akkor mi a gond? Kár a kazán belét szétcseszni egy bizonytalan kimenetelű
kísérlet céljából, aminek ráadásul zajos működés lenne a vége a legjobb esetben
is. Meg rövid élettartam.

> a mai modern autókban mindenféle pici (pl. üzemanyag) szivattyú megy,
> sőt az orosz Zaporozsec benzinkályhában is volt valami benzinszivattyú

Nem szabad ilyenekben gondolkodni, rendes keringető- vagy cirkulációs
szivattyúkban kellene. Fontos a teljesítmény (a kazáné), abból ki lehet hozni,
hogy mekkora vízáram kell mekkora előremenő és visszatérő hőfokhoz. A
cirkulációs nem tud sokat.

> gravitációssal egy puffertartály is töltögethető, ilyenkor 2
> szivattyúval csinálják
> egy a kazán és a puffer között, és még egyet, ami a puffer és a
> padlófűtés között
> megy

Aha. Szóval aszondod, hogy ha kimegy az áram, akkor nem kell, hogy felrobbanjon
a kazán, rádolgozik egy nagy puffertartályra. Végülis logikus. A tartályt is
lehet méretezni: egy adag tüzelő ne tudja felforralni. Persze a hülye ember
megteheti, hogy fázik, fel se fogja, hogy azért, mert nincs villany, nincs
keringetés, erre kimegy, és rak rá, meg még rak rá, és nem érti, miért nincs
bent meleg. Aztán durr. :) Vagy csak lefújja az egészet.

> a peltier a leírások szerint ilyen " másik irányban " általában rossz
> hatásfokú

Na és? Ja tudom, a fölöslegesen befektetett hőenergia hővé alakul. :) Itt bőven
van delej, mármint hőből, nem számít, ha ennek csak pici töredékét alakítja
árammá. A lényeg, hogy kijöjjön belőle a szükséges teljesítmény. Na ez már
persze kérdés, hogy ki tudna-e jönni. Valahogy kipróbálom, hogy mi van, ha
melegítik az egyik felét. Pl hőlégfúvóval.

> ilyen stirling motoros létezne, de nagyon-nagyon kevés

Én még sosem hallottam róla. Sőt, még olyan stirling motor modellt se láttam,
amit ne kellett volna meglökni, hanem magától elindult. (Mindig csak videókon
láttam a neten.)

> személyautó hűtővízkeringető ékszíjhajtással még a moszkvicsban is
> volt, egy szobabiciklivel kombinálva ( persze gyorsító áttétellel )
> akár mehetne is,
>
> sőt egy akkumulátoros elektrobicaj "agymotorral" áramot is lehetne
> termelni jó hatásfokkal

Mindkettő megoldás, de a legjobb, ha hosszú idejű áramkimaradás esetére még
nagyobb aksit rax az ups-edhez.