[Epitesz-barkacs] Hivatalos iratok

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Aug. 25., Sze, 22:30:49 CEST

Merlin Power  <pmerlin.ml at gmail.com> 2010.08.25. 14:23:19 +2h-kor írta:

> Szia!

> Köszönöm!

> Majd búvárkodom kicsit, most, hogy már tudom, hol keressem :-)

> Az ügyet érdemben nem befolyásolja, ha nem szerzem be a kért iratokat, éppen
> ezért tartom szívatásnak!
>

> Kösz:
>     Laci

http://www.lb.hu/velemeny/kvpk67.html

A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló
2004. évi CXL. törvény /Ket./ 6.§-ának /1/ bekezdése szerint a közigazgatási
hatósági eljárásban az ügyfél köteles jóhiszeműen eljárni.
Ket. 50.§-a szerint a hatóság köteles a döntéshozatalhoz szükséges tényállást
tisztázni. Ha ehhez nem elegendőek a rendelkezésre álló adatok, hivatalból
vagy kérelemre bizonyítási eljárást folytat le. Bizonyíték különösen: az
ügyfél nyilatkozata, az irat, a tanúvallomás, a szemléről készült jegyzőkönyv,
a szakértői vélemény, a hatósági ellenőrzésen készült jegyzőkönyv és a tárgyi
bizonyíték.

**************
[PDF] E-KÖZIGAZGATÁS 2010 STRATÉGIAFájlformátum: PDF/Adobe Acrobat -
Gyorsnézet
Előírja a közigazgatás kezelésében már meglévő adatok felhasználását.
Külön jogszabályi felhatalmazás alapján lehetővé teszi a közigazgatás számára
a ...
www.ekk.gov.hu/hu/ekk/letoltheto/20080707_eksteljes.pdf

*************-------
II. Ügyféli jogokat és ügyféli kötelezettségeket  meghatározó alapelvek!

6./ Az ügyfél köteles a hatósági eljárásban jóhiszeműen eljárni
két lehetőség van: az ügyfél nyilatkozik vagy nem nyilatkozik, ha igen akkor
az igazmondás kötelezettsége áll fenn, ha nem, akkor a rendelkezésre álló
adatok alapján döntenek.
------
Bizonyítási eljárás: a tényállás tisztázása érdekében, ha nem elegendő a
rendelkezésre álló adat (meg kell győződni, hogy az ügyfél igazat mond-e)

1.         ügyfél nyilatkozata: joga van írásban, vagy szóban megtenni.
Amennyiben nyilatkozik, csak igazat mondhat – ha valótlant állít természetes
személy 500 ezer Ft, gazdasági személy 1 millió Ft eljárási bírsággal
súlytható. Megy is tagadhatja a nyilatkozattételt, ekkor a rendelkezésre álló
adatok alapján járnak el.
-------