[Epitesz-barkacs] csőbilincs

Auth Gábor auth.gabor at javaforum.hu
2010. Aug. 28., Szo, 10:10:58 CEST

Halihó!

2010. augusztus 28. 09.42.24 dátummal szepygab at gmail.com az alábbiakat írta:
> No, álljunk meg egy szóra!

  Szerintem is.

> Ezt a banki jövedelmek megcsapolására találták ki.

  Nem egészen, az más téma. :)

> Másrészt "kissé" hülyén veszi ki magát, hogy az utóbbi évek válságát
> létrehozó bankszektor lehúzott az államokról (=az adófizetők
> zsebéből) hatlmas pénzeket feltőkésítés és egyéb bűvös kifejezések
> ürügyén, mert meg kellett menteni szegényeket. (Nem tudom más cégeket
> mikor, ki fog megmenteni, ha a saját hülyeségük miatt szarba
> kerülnek.)

  Amint más cég is engedi, hogy az állam, mint tulajdonos beszálljon a cég
vezetésébe, szóba kerülhet, ugyanis ezek a bűvös kifejezések azt jelentették,
hogy az állam némi befektetéssel többségi tulajdonosi jogokhoz jut, pedig a
tulajdoni aránya ezt nem tenné lehetővé.

  Nem tudom mennyire ismert tény, de magyarországi bankok közül egyedül az OTP
vette igénybe az állami segítséget: kölcsön formájában, amelyet már rég vissza
is fizetett. Európában voltak főleg Németországban voltak ilyen bank-
államosítások, amelyek ránézésre önzetlen állami segítségnek tűntek, de
igazából az állam többségi tulajdont szerzett, így ez befektetésnek
tekinthető, hiszen a tulajdonosok részesednek a bevételből is. És a német
állam simán közölte például a bank vezetésével, hogy európai terjeszkedés
helyett német kisvállalkozások támogatása az új irány.

> Ezek után ez a szegény, megmentésre szoruló bankszektor rekord
> prifitokkal zárt. Szerintem abszolút etikus, ha ezek után a beléjük
> fektetett pénz egy részét legalább megpróbálják visszakapni.

  Az nem mindegy, hogy például 200 millió euró adózott nyereség mellé 1
milliárd euró befektetett pénz volt és 20 százalékot kerestek a befektetők,
vagy 10 milliárd befektetett pénz volt és csak 2 százalékot kerestek a
befektetők.

  Jó dolog a bankokat szidni, mert a közös ellenség csapatot épít, de azért a
betett 1000 forintodra elvárod azt, hogy év végén 1100 forintot adjanak
vissza, nem? Ha van már 1000 forintod egy magánnyugdíj pénztárban, akkor
elvárod, hogy a következő év nyitó egyenlege 1100 forint legyen, nem?
  Ha Te elvárod, akkor miért égetnivaló gazember az, aki a betett 100 millió
eurója után az év végén 110 millió eurót szeretne visszakapni?

  Ha a százalék ugyanaz, az összeg más, akkor pusztán irigységről beszélnünk.
--
http://www.javaforum.hu -=- http://www.enaplo.hu
Auth Gábor -=- http://www.javaforum.hu/web/10/authgabor